Mijn eerste week op reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Pijnenburg - WaarBenJij.nu Mijn eerste week op reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week op reis

Blijf op de hoogte en volg Tom

26 Februari 2014 | Australië, Sydney

Mijn eerste weken hier zijn echt top!!

Donderdag ben ik aangekomen in Dubai. 's ochtends eerst naar mijn hotel gereden om me in te checken en even kort te slapen aangezien dat in het vliegtuig niet echt een optie was. 's middags ben ik naar de Dubai Mall geweest om daar eventjes te kijken. Nouja eventjes, de mall was zo groot dat ik ongeveer twaalf keer verdwaald ben.... Bovendien is het daar echt bizar, niet alleen hebben ze een half attractiepark in het winkelcentrum (inclusief achtbaan!), ook is er een Seaworld, een schaatsbaan en is er een soort Mediamarkt van een kilometer lang. kortom ik heb daar ongeveer mijn hele dag doorgebracht. Nadat ik rond de Burj Khalifa ben gelopen wilde ik deze ook gaan beklimmen, maar helaas waren alle tours voor die dag uitverkocht, dus ben ik maar naar de cheesecake factory gegaan om vervolgens in het hotel een filmpje te kijken en vroeg te gaan slapen.

De vlucht naar Sydney een dag later was echt ellende. Nadat ik een lange tijd heb moeten wachten om mezelf in the checken en mijn backpack te droppen, kreeg ik te horen dat ik Australie niet in mocht omdat ik geen visum had. Kilroy had aangegeven dat zij dit voor mij zouden regelen, helaas was dat niet het geval en schoot ik in de stressmodus. gelukkig had ik nog net op tijd een goedkeuring voor mijn visum gekregen en mocht ik alsnog het vliegtuig in:).
In het vliegtuig dacht ik eindelijk dat de ellende voorbij was, valt er een man flauw waardoor het vliegtuig nog niet de lucht in mocht. weer een uur verder en de man was veilig van het vliegtuig verwijderd, dacht de crew dat er misschien wel eens een terrorist aan boord zou zijn, en dus moest alle bagage gecheckt worden voordat we eindelijk de lucht in mochten.

Aangekomen in Sydney ben ik met een taxibusje netjes afgezet bij mijn hostel. Om 1 uur ben ik met Jill gaan lunchen, wat uniek was aangezien het ons normaal 1.5 jaar duurt om een datum te vinden om iets te ondernemen. Helaas was ik door mijn super chille vlucht met twee baby's aan boord niet in staat geweest om fatsoenlijk te slapen, dus in plaats van een tour door Sydney hebben we in Jill appartement eten gekookt en lam op de bank Friends gekeken.
's avonds zijn we nog even naar de vuurwerkshow in Darling Harbour geweest(achter mijn hostel) en lag ik om 20:30 uitgeteld op bed.

Na een goede 12.5 uur slapen ben ik toch maar uit bed gegaan om Sydney te verkennen. Helaas had ik het weer vanuit Nederland meegenomen en regende het vrijwel de hele dag. Omdat niemand in mijn hostel echt wist wat ie moest doen, was iedereen een beetje aan het chillen in de lobby.
In de loop van de middag ben ik maar ergens gaan lunchen met een paar mensen uit mijn hostel, in de hoop dat het weer zou opklaren zodat we iets nuttigs konden ondernemen.. Helaas was dat niet het geval, waardoor we de rest van de middag bij Gloria's hebben gezeten (een soort Starbucks). Wat overigens behoorlijk grappig was, anders hadden we nooit meegemaakt dat een man vol passie ging tongzoenen met zijn Speedy; een tamme en blijkbaar erg goed getrainde rat.......

De maandag was het eindelijk een keer mooi weer, dus heb samen met Hannah en Lee een 3 uur durende tour gedaan door Sydney waar we eindelijk een goede blik hebben kunnen werpen op de brug en het Operahouse, de twee echte bezienswaardigheden van de stad. 's Avonds zijn we met z'n 4en gaan eten bij een restaurantje aan Darling Harbour, waar ze op maandag dinsdag en woendag 10 dollar steaks op het menu hebben staan. later kwamen er nog twee Amsterdammers bij en zijn we met z'n alle op stap gegaan. een goeie avond! :)

Na een ontbijtje zijn Lee en ik toeristje wezen spelen en hebben we de botanische tuinen van Sydney bewonderd. Later hebben we nog een keer gebruik gemaakt van de 10 dollar steaks en ben ik in de trein gestapt om Alies op te gaan zoeken :D

Aangekomen in Newcastle zijn Alies en Michael me op komen halen van het station, en hebben we aan de haven gedineerd :) Daarna met de Ferry naar Stockton (waar ze wonen) en vrijwel direct naar bed gegaan, aangezien we om 6 uur op moesten.

De dag erna hebben we eigenlijk hele dag door gebracht in Nelson Bay, een dorpje op 40 minuten rijden van Newcastle. Alie moest nog een dagje werken dus ik ben weer even toeristje gaan spelen en ben daarna op het strand gaan liggen.

Donderdag zijn we weer naar Nelson Bay gereden, dit keer niet omdat Alies moest werken, maar omdat we de boot op wilden.
Eerst zijn we nog naar Aokville Farm geweest; een soort dierentuin/kinderboerderij waar je koala's kunt aaien en kangoroos kunt voeren. Was echt super tof haha, we liepen daar rond als twee kleine kinderen :)

Daarna doorgereden naar Nelson Bay, waar we een 3.5 uur durende tocht hebben gedaan op de Imagine. eerst hebben we dolfijnen gespot in de baai, later zijn we buiten de baai gevaren en hebben daar ongeveer een uur lang gesnorkeld langs een onbewoond eiland. Dat was helemaal tof!!

's avonds zijn we nog even gaan zwemmen in Alies d'r achtertuin (lees; zee) en hebben de rest van de avond in haar echte achtertuin doorgebracht met een drankje en wat te eten.

De dag erna zijn we weeeeeer naar Nelson Bay gegaan. Gelukkig waren we net op tijd, we gingen namelijk parasailen en de boot stond op het punt om weg te gaan. Ook dit was weer super gaaf, we waren alleen zijknat toen we terug op de boot kwamen aangezien de collega's van alies het leuk vonden om ons ongeveer tien keer in het water te droppen met de parachute. Op de planning stond nog dat we gingen jetskieen, helaas waaide het te hard en was er eigenlijk niks meer te doen op de marina uiteindelijk zijn we maar naar de andere kant van de baai gereden en hebben daar een berg beklommen.

Nadat we even wat hebben gedronken bij de Countryclub waar Alies werkt, zijn we naar Anna Harbour gereden om aan het stand te lunchen.
Net voordat we weggingen vertelde een standwacht dat er vlakbij een walvis was gespot (terwijl die beesten hier helemaal niet horen te zitten rond deze tijd van het jaar) helaas kwam ie daarna niet meer boven water, dus heb die niet kunnen zien.
'Savonds zijn Alies en ik maar eens gaan stappen, aangezien we dit nog niet hadden gedaan (schande natuurlijk :P).

Zaterdag hebben we Merel opgehaald van de Ferry, die woont heel toevallig ook in Newcastle, en hebben we de hele dag besteed aan chillen in de tuin met een groep vrienden van Alies en Michael en een koelbox vol met bier, en 's avonds weer Newcastle in.

Maandag ben ik weer teruggekomen in Sydney en ben ingecheckt in een nieuwe hostel, eentje met gratis bbq's en gratis alcohol :)
Die avond met een groep mensen van de hostel opweg naar de club, alleen was de rij te lang dus zijn we maar een Irish Pub op gaan zoeken.. gelukkig, want dat bleek een geweldige avond te worden waar we uiteindelijk tot 'sochtends vroeg in het park zijn beland met drank en een elektrische gitaar.

Gister was een lamme dag, ik heb een vliegticket naar Brisbane geboekt voor komend weekend, maar heb verder letterlijk niks gedaan haha.

Wat ik vanavond ga doen weet ik nog niet, maar zag dat er een Goonpong tournooi wordt gehouden in mijn hostel, dus waarschijnlijk gaan we daar even kijken.

Kortom ik vermaak me hier prima, ik kan momenteel geen foto's uploaden dus die volgen nog!

Ciao! xxxx

  • 26 Februari 2014 - 08:42

    Anne-Lita:

    Eindelijk het eerste verslag, yessssss :) Zooooo Tom......tjesis......om dat allemaal mee te maken moet ik zo ongeveer 5 jaar vakantie bij elkaar optellen....hahaha. En je bent net twee weken weg. Echt wel supergaaf!!!! X

  • 26 Februari 2014 - 11:48

    Lysette:

    Hi Tom,

    Zo te lezen heb je al een enorm toffe tijd daar. Geniet ervan, ik ga zeker al verslagen lezen.
    Xx Lysette

  • 26 Februari 2014 - 12:18

    Linda:

    Hey Tom,

    Leuk om je zo te kunnen volgen! je vermaakt je goed zo te lezen, geniet ervan en schrijf maar snel weer!

    xx Linda

  • 26 Februari 2014 - 14:22

    Mien Damen :

    hoi tom
    leuk om het zo bij te houden ,en zo te lezen en je foto,s te zien gaat het allemaal goed geniet met volle teugen en we kijken uit naar je volgende verslag gr mien x

  • 26 Februari 2014 - 15:51

    Aman En Niels:

    Wij zien een gepast yolo gehalte... goed bezig!!!!!! groetjes uit Sri Lanka!!

  • 26 Februari 2014 - 16:51

    Reini Ter Beek:

    Hoi Tom. leuk om je verslagen te lezen. Volhouden hoor tot je weer terug bent.
    Geniet van alles en blijf regelmatig even slapen. Anders wordt je veel te moe om alle in je op te nemen.
    groetjes
    Reini

  • 27 Februari 2014 - 09:23

    Femke:

    Hola amigo! Het klinkt allemaal super fantastisch! En ik zie nu in dat onze skypesessie totaal niet volledig was! Oftewel, we plannen een nieuwe datum die wat langer (lees: gedetailleerder) wordt! Disfrute en tot over (moment) 62 dagen! Love you xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 2702

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 21 Augustus 2014

Around the world

Landen bezocht: